JESTE LI ZNALI DA ?

Yoga i sreća

MOŽETE BITI SREĆNIJI AKO VEŽBATE JOGU.

Kada se nadjete u nekoj stresnoj situaciji, a kod modernog čoveka to je najčešće, pretrpanost zadacima koje treba obaviti u zadatom roku, u telu dolazi do fizičke  „bori se ili beži“ reakcije, kada se podiže odbrambeni nivo organizma lučenjem hormona kortizola i adrenalina.

Ukoliko ne dodje do prirodnog oslobodjenja od izlučenih hormona na primer, trčanjem ispred sabljizubog tigra i penjanjem na visoko drvo, oni ostaju zarobljeni u telu.

Kada se stresne situacije učestalo ponavljaju dolazi do pojave hroničnog stresa sa brojnim fizičkim i psihičkim simptomima. Najvidljiviji su: nesanica, pad imuniteta, hormonski poremećaji, problemi sa srcem i visokim pritiskom, ravnotežom i konstantan umor, kao i prisustvo negativnih misli, pad koncentracije, nesposobnost ispoljavanja osećanja, nemogućnost donošenja racionalnih odluka.

Joga nam daje brojne tehnike uz pomoć kojih se možemo na prirodan način rešiti nagomilanog stresa i eliminisati njegove posledice.

Ovim tehnikama se naročito bavi restorativna joga koja koristi okrugle jastuke, bolstere, trake i blokove kao pomoćna sredstva.

 

 

Supported-Child’s-Pose
Supported-Child’s-Pose

 

Prva poza za oslobadjanje od nagomilanog hormona stresa je Poza deteta. U  ovoj pozi telo se dubinski opušta i odmara, što automatski smanjuje nivo kortizola u krvi. Poželjno je ostati bar 3 minuta u ovoj pozi.

Supported-Spinal-Twists
Supported-Spinal-Twists

Ova poza otpušta napetost nagomilanu u dubokim mišićima oko kičme i otključava tenziju nakupljenu u zoni kukova. Treba se zadržati u ovom položaju po 2 minuta za svaku stranu. Joga vežbe se uvek rade simetrično.

Supported-Butterfly
Supported-Butterfly

Ova poza opušta vrat i umiruje um. A postavljanje nogu u pozu leptira dovodi do dubokog opuštanja i oslobadjanja nagomilanih negativnih emocija i strahova koji se tokom godina skladište u zoni kukova. Ovo otvaranje treba zadržati bar 2 minuta.

Supported-Wide-Legged-Forward-Fold
Supported-Wide-Legged-Forward-Fold

Široko raširene noge sa dubokim savijanjem unapred, otvaraju kukove, otpuštaju napetost iz unutrašnje strane butina. Ova poza takodje umiruje um i u kombinaciji sa dubokim disanjem na nos, opušta i relaksira celo telo. 2 minuta u ovoj pozi je dovoljno za postizanje željenog efekta.

Supported-Fish
Supported-Fish

Poza ribe otvara prednji deo tela. Grudi se šire, udah je dublji i bogatiji, ruke, vrat i ramena se opuštaju i bukvalno osećate kako vam spada težak teret koji ste nosili na ledjima. Dovoljno je zadržati se u ovoj pozi oko 3 minuta.

Legs-Up-the-Wall
Legs-Up-the-Wall

Ovo je blaga verzija obrnute poze u kojoj je vaše srce iznad nivoa glave. Bolster ispod kukova smanjuje tenziju u karlici i odmara lumbalni deo koji je zbog našeg sedećeg načina života pod opterećenjem. Celo telo se uravnotežuje i balansira i puni životnom energijom. Pošto ova poza nema nikakvih kontraindikacija, možete ostati u njoj koliko god vam prija ali najmanje 3-5 minuta je poželjno.

Ekstra savet: Ukoliko nemate veliki joga bolster jastuk, možete ga zameniti urolanim tanjim ćebetom ili velikim peškirom za plažu. Umesto joga bloka pod glavu možete podmetnuti manji jastuk.

Kao što vidite, za sreću je dovoljno 15 minuta dnevno posvećenosti sebi.

Namaste.

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *