MEDITACIJA

meditacija
🟡 ŠTA JE MEDITACIJA?
Ukratko, meditacija je skup tehnika i postupaka kojim se um umiruje i oslobadja od misli i spoljašnjih uticaja. Ona nas uvodi u stanje svesti gde sebe i svoj ego posmatramo sa distance.
🟠 KAKO SE MEDITIRA?
Tehnike meditiranja su brojne i uglavnom potiču iz budizma. Najjednostavnija je usmeravanje pažnje na disanje. Meditirati se može ponavljanjem neke rečenice (mantre ili molitve), zatim vizualizacijom odredjenih prizora. Meditacija se može raditi samostalno, u tišini ili po uputstvima i instrukcijama onoga ko vodi meditaciju.
🔴 VRSTE MEDITACIJE
Ovo su najpoznatije tehnike i načini meditacije:
Meditacija
Meditacija
1️⃣ Meta meditacija ili meditacija ljubavi i dobrote. Uz duboko disanje, ponavljanjem poruke ljubavi i dobrote upućujemo je svima, pre svega ljudima i situacijama koji su nam izvor stesa, voljenima i na kraju sami sebi.
AlNada valjak jastuci za jogu Etnik veći komplet opustanje
Joga Nidra
2️⃣ Progresivno opuštanje tela. Ova meditacija je najčešće vodjena instrukcijama. Počinje se sa opuštanjem jednog dela tela, na primer, palca desne ruke a onda se skenira i opušta deo po deo tela.
Meditacija svesnosti i prisustva
Meditacija svesnosti i prisustva
3️⃣ Meditacija svesnosti. Ovom tehnikom se učimo da budemo prisutni i svesni sadašnjeg momenta. Naš um stalno teži da se bavi razmišljanjima o prošlim dogadjajima ili predvidjanjem budućih i retko smo svesni sadašnjosti. Ova meditacija se može raditi svuda gde se nalazimo, treba samo postanemo svesni svega što nas okružuje, zvukova, mirisa, oblika.
4️⃣ Svesno disanje. Ovom meditatacijom se fokusiramo samo na disanje i ignorišemo ostale misli koje nam prolaze kroz glavu. Ova tehnika podrazumeva sporo i duboko disanje uz brojanje dužine udisaja i izdisaja.
5️⃣ Kundalini joga. Ona je fizički aktivna forma meditacija koja objedinjuje pokrete sa dubokim disanjem i mantrama. Zbog svoje kompleksnosti najbolje je učiti je od iskusnih instruktora ove vrste joge.
Kamena piramida i lotos
Kamena piramida i lotos
6️⃣ Zen meditacija ili Zazen. Ova vrsta meditacije je sastavni deo budističke prakse. Praktičari Zen meditacije savladavaju ovu tehniku pod vodjstvom učitelja jer ona podrazumeva specifične poližaje i korake. Cilj je u udobnom položaju se koncentrisati na disanje i posmatrati misli koje nam nadolaze, bez osudjivanja i vezivanja za njih.
Transcendentalna meditacija
Transcendentalna meditacija
7️⃣ Transcendentalna meditacija. To je duhovna forma meditacije. Sprovodi se u sedećem položaju uz sporo disanje uz ponavljanje reči ili serije reči. To je mantra, reč ili rečenica koju učitelj definiše za svakog učenika, ili je sami vežbači biraju. Cilj ove meditacije je odvojiti se od svog fizičkog tela i doći u stanje pojačane svesnosti.
🟢 KOLIKO ČESTO MEDITIRATI?
Nema pravila, ali i jednom nedeljno je bolje nego nijednom. Najbolje je uvesti praksu meditiranja na istom mestu i u isto vreme, kako bi meditiranje prešlo u naviku. Ukoliko se osećamo dobro posle meditacije, možemo je raditi i dva u više puta dnevno.
🔵 KORISTI OD MEDITIRANJA?
Svaka od gore navedenih tehnika donosi rešenje za neke specifične probleme, ali zajedničko svima je smanjivanje nivoa stresa, oslobadjanje od hroničnog bola, poboljšanje koncentracije i memorije, eliminisanje nesanice, smanjenje negativnih misli i osećanja, prihvatanje sebe takvima kakvi jesmo, povećanje samopouzdanja i mnoge druge.
🟣 SAVETI ZA BOLJE MEDITIRANJE
Meditacija je veština koja zahteva odredjeno vreme sa bi se savladala, zato je potrebno istrajati da bi se videli efekti. Napravite svoj kutak za meditiranje, opremite ga jastukom za sedenje na podu, upalite sveću ili mirisne štapiće, okačite na zid sliku koja vas asocira na mir i spokoj, i sa radošću meditirajte bar jednom dnevno.
🙏

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *